Protagonism in the learning process

students' perceptions

Authors

  • Isabel Azeredo Universidade La Salle
  • Hildegard Susana Jung Universidade La Salle - Unilasalle

Keywords:

Student Protagonism, Active Learning, Learning

Abstract

The case study, with a qualitative approach, seeks to identify students' understanding of the development of the protagonist profile and understand which elements promote it. Data were collected through a questionnaire and resulted in three categories: respondent profile and level of protagonism; formation of the protagonist profile and driving elements; perception of students in moments of protagonism. It was identified that students consider themselves protagonists of their learning and the driving elements for the formation of this profile are: support from teachers and methodological choices, an active profile in the search for knowledge, stimulation of digital media and support from families

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Author Biographies

Isabel Azeredo, Universidade La Salle

Doutoranda em Educação pela Universidade La Salle. Coordenadora dos Cursos de Licenciatura em Pedagogia e de Licenciatura em Matemática da Universidade La Salle. Coordenadora do Programa Residência Pedagógica CAPES/Unilasalle. https://orcid.org/0000-0003-3007-3502. E-mail: isabel.azeredo@unilasalle.edu.br

Hildegard Susana Jung, Universidade La Salle - Unilasalle

Doutora em Educação pela Universidade La Salle. Coordenadora da Programa de Pós-graduação em Educação da Universidade La Salle e docente do curso de Pedagogia desta mesma Universidade. https://orcid.org/0000-0001-5871-3060. hildegard.jung@unilsalle.edu.br ou hildegardsjung@gmail.com

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Published

2023-12-15

How to Cite

AZEREDO, I.; JUNG, H. S. Protagonism in the learning process: students’ perceptions. Revista Internacional de Pesquisa em Didática das Ciências e Matemática, [S. l.], p. e023018, 2023. Disponível em: https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/revin/article/view/1496. Acesso em: 16 may. 2024.