The different culture in the Monastery of Santa Maria de Alcobaça and the University in Portugal

Authors

  • Camila Gomes de Oliveira Verdade Programa de Pós-Graduação em Educação
  • Terezinha Oliveira Universidade Estadual de Maringá
  • Viviane da Silva Batista Unespar

Keywords:

Monastery. University. Portuguese kingdom. History of Education.

Abstract

This study examines the formation of monasteries in Portugal during the 13th and 14th centuries as institutions of knowledge, with a specific focus on the Monastery of Santa Maria de Alcobaça, which played a role in the emergence of the university in Portugal. The primary source is the Chronicle of the Order of Friars Minor, written by Marcos de Lisboa. Monasteries are relevant for the education of individuals and the preservation of the history of the university in Portugal. The study follows the principles of social history and long-term analysis, enabling a comprehensive understanding of the institution within the field of the history of education.

 

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Author Biographies

Camila Gomes de Oliveira Verdade, Programa de Pós-Graduação em Educação

Mestranda em Educação. Universidade Estadual de Maringá. Orcid: http://orcid.org/0000-0002-4032-5059

Terezinha Oliveira, Universidade Estadual de Maringá

Doutora em História/Unesp, Pós-Doutora em História e Filosofia da Educação/FEUSP. Profª. Titular do Depart. de Fundamentos da Educação e do Programa de Pós-Graduação em Educação/UEM-Pr. Bolsista de Produtividade 1C/CNPq. Orcid: https://orcid.org/0000-0001-5349-1059

Viviane da Silva Batista, Unespar

Doutora em Educação/UEM. Profª. do Colegiado de Pedagogia da Universidade Estadual de Paraná/Unespar - Campus Paranavaí. Orcid: https://orcid.org/0000-0003-2126-7778

References

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Published

2023-06-01

How to Cite

VERDADE, C. G. de O.; OLIVEIRA, T.; BATISTA, V. da S. The different culture in the Monastery of Santa Maria de Alcobaça and the University in Portugal. Revista Internacional de Formação de Professores, Itapetininga, v. 8, p. e023010, 2023. Disponível em: https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rifp/article/view/1044. Acesso em: 22 jul. 2024.

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