Innovations in times of pandemic

Facebook as a possibility for building educational resources

Authors

  • Fernanda Puntel Rutsatz Universidade Federa de Santa Maria
  • Taciana Camera Segat Universidade Federal de Santa Maria
  • Letícia da Rosa Silva Universidade Federal de Santa Maria
  • Raquel Scremin Universidade Federal de Santa Maria

Keywords:

Educational Resources. Technologies. Interactive Learning. Collaborative Process.

Abstract

This article presents an experiment carried out during the pandemic in the course Education and Childhood (Pedagogy/UFSM). We share the study related to the use of Facebook as an educational tool, which culminated in the creation of an account based on the Vygotskian framework. The published contents expose partial results of great interaction and dialogue for/with users who access this social network. Therefore, the use of technologies in the construction of educational resources constitutes a powerful tool for facilitating learning and a concrete possibility for initial teacher education.

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Author Biographies

Fernanda Puntel Rutsatz, Universidade Federa de Santa Maria

Acadêmica de graduação em Pedagogia. Universidade Federal de Santa Maria. ORCID: https://orcid.org/000-0001-9959-1610

Taciana Camera Segat, Universidade Federal de Santa Maria

Doutora em Educação/Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Professora associada, nível 3/Universidade Federal de Santa Maria. ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1751-9063

Letícia da Rosa Silva, Universidade Federal de Santa Maria

Acadêmica de graduação em Pedagogia. Universidade Federal de Santa Maria. ORCID https://orcid.org/0000-0002-2134-1088

Raquel Scremin, Universidade Federal de Santa Maria

Acadêmica de graduação em Pedagogia. Universidade Federal de Santa Maria. ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9511-4032. 

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Published

2022-02-04

How to Cite

Puntel Rutsatz, F. ., Camera Segat, T., da Rosa Silva, L. ., & Scremin, R. (2022). Innovations in times of pandemic: Facebook as a possibility for building educational resources. Revista Brasileira De Iniciação Científica, 8, e021051. Retrieved from https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/602