Early stimulation in children during the covid-19 pandemic

an action research

Authors

  • Milena Alícia da Silva Santos Universidade Federal de Alagoas
  • Lindynês Amorim de Almeida Universidade Federal de Alagoas
  • Rillary Caroline de Melo Silva Universidade Federal de Alagoas
  • Ana Carolina Santana Vieira Universidade Federal de Alagoas

Keywords:

Covid-19 Pandemic. Child development. Early Stimulation Activities. School environment.

Abstract

Given the need for social isolation caused by covid-19, concerns arose about the impact on child development. Thus, this research aimed to evaluate the development of children from zero to 36 months, planning and implementing early stimulation activities to regress or prevent delays. Therefore, it was an action research, in which 16 children from the Heloísa Marinho de Gusmão Municipal Early Childhood Education Center, in Maceió, Alagoas, participated, and it was identified that all of them had delayed development after the end of social distancing. However, with the stimulation activities, it was noticed that delays were minimized.

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Author Biographies

Milena Alícia da Silva Santos, Universidade Federal de Alagoas

Acadêmica de Enfermagem da Universidade Federal de Alagoas - UFAL - Campus A.C. Simões. Membro do grupo de pesquisa Atenção Integral à Saúde da Criança e do Adolescente - AISCA/CNPq/UFAL. ORCID: https://orcid.org/0000-0002-8377-8680

Lindynês Amorim de Almeida, Universidade Federal de Alagoas

Enfermeira graduada pela Universidade Federal de Alagoas - UFAL - Campus A.C. Simões. Mestranda pelo Programa de Pós-Graduação em Enfermagem (PPGENF), vinculado a Escola de Enfermagem (EENF) da Universidade Federal de Alagoas (UFAL). Membro do Grupo de Pesquisa Atenção Integral à Saúde da Criança e do Adolescente - AISCA/CNPq/UFAL. ORCID: https://orcid.org/0000-0001-9749-7938

Rillary Caroline de Melo Silva, Universidade Federal de Alagoas

Acadêmica de Enfermagem da Universidade Federal de Alagoas - UFAL - Campus A.C. Simões. Membro do Grupo de Pesquisa Atenção Integral à Saúde da Criança e do Adolescente (AISCA/Cnpq/EENF/UFAL). ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1488-1887

Ana Carolina Santana Vieira, Universidade Federal de Alagoas

Doutora em Ciências da Saúde pela Universidade Federal de Alagoas (UFAL). Mestre em Enfermagem (UFAL). Enfermeira (UFAL). Professora adjunta da Escola de Enfermagem da UFAL. Líder do Grupo de Pesquisa Atenção Integral à Saúde da Criança e do Adolescente (AISCA/Cnpq/EENF/UFAL). Coordenadora do Projeto de Estimulação Precoce na Primeira Infância (PEPPI/UFAL). ORCID: https://orcid.org/0000-0002-7273-1414

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Published

2024-03-05

How to Cite

Santos, M. A. da S., Almeida, L. A. de, Silva, R. C. de M., & Vieira, A. C. S. (2024). Early stimulation in children during the covid-19 pandemic: an action research. Revista Brasileira De Iniciação Científica, e024015. Retrieved from https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/936