The contribution of the brazilian Journal of Scientific Initiation to physics teaching in 10 articles
Keywords:
Physics Teaching. State of Knowledge. Systematic reviewAbstract
This paper presents a State of Knowledge about Physics Teaching and the Brazilian Journal of Scientific Initiation. It is a systematic review of articles published in this journal since its foundation until the end of 2022, in which articles resulting from Scientific Initiation research on “Physics Teaching” were sought. As the title denounces, 10 articles on different topics were located, revealing that the field is vast, diverse and still full of gaps to be filled by academic research. It is also emphasized the importance of the journal for the training of researchers, starting from the urdergraduation course.
Downloads
References
FORTUNATO, I. O relato de experiência como método de pesquisa educacional. In: FORTUNATO, I.; SHIGUNOV NETO, A. (org.). Método(s) de Pesquisa em Educação. São Paulo: Edições Hipótese, 2018. p. 37-50
LANFRANCO, A. C. P. M.; FORTUNATO, I. Educação do Campo e o Ensino de Física: um mapeamento de teses e dissertações. Periferia, Rio de Janeiro, v. 13, n. 1, p. 243-258, 2021. https://doi.org/10.12957/periferia.2021.55955
ROMANOWSKI, Joana Paulin; ENS, Romilda Teodoro. As pesquisas denominadas do tipo “Estado da Arte”. Revista Diálogo Educacional, Curitiba, v. 6, n. 19, p. 37-50, 2006. https://www.scielo.br/j/es/a/vPsyhSBW4xJT48FfrdCtqfp/?format=pdf&lang=pt
FORTUNATO, I.; SHIGUNOV NETO, A. Periódicos no campus de Itapetininga: um lustro de
resultados e desafios. In: SHIGUNOV NETO, A.; Da RÓZ, A. L.; FORTUNATO, I.; DIAS, C. M.; HAMMARSTROM, R. O. (org.). 10 anos de atuação do campus Itapetininga do IFSP: gerando crescimento e oportunidades para a cidade e região. Itapetininga: Edições Hipótese, 2020. p. 182-187
SOUZA, R. A.; LANFRANCO, A. C. P. M.; FORTUNATO, I. Ensino de Física nos anos iniciais do ensino fundamental: um estado do conhecimento. Revista Brasileira de Iniciação Científica, Itapetininga, v. 7, n. 5, p. 42-57, 2020. https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/58
SPINELLI, P. M. J.; FORTUNATO, I. O bordado e a formação de professores: um estado do conhecimento pelas teses e dissertações nacionais. Revista Internacional de Formação de Professores (RIPF), Itapetininga, v. 7, p. e022014, 2022. https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rifp/article/view/800/387
Additional Files
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Revista Brasileira de Iniciação Científica
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.