Research called "state of the art"

in focus

Authors

  • Norma Sandra de Almeida Ferreira Universidade Estadual de Campinas

Keywords:

State of the Art. State of the knowledge. Research in education.

Abstract

In our research, we propose that the studies identified as “state of the art” have been constituted as a field of knowledge in itself, having been vigorously produced in the last four decades of the 21st century, in a significant amount, with a diversity of themes and disciplinary areas, through academic works carried out by different researchers from different groups and institutions. We present, in this text, a brief explanation and seek a dialogue with “state-of-the-art” researchers about the object of study, the investigative and discursive practices that characterize this type of research.

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Author Biography

Norma Sandra de Almeida Ferreira, Universidade Estadual de Campinas

Possui livre docência na área “Conhecimento e Linguagem” (2014), pós-doutorado pela Universidade de Algarve-Portugal (2008), doutorado em Educação (1999) e mestrado em Educação (1994) pela Faculdade de Educação – Universidade Estadual de Campinas. Possui graduação em Pedagogia pela Universidade de Franca (1989), graduação em Letras pela Faculdade de Ciências e Letras de São José dos Campos (1972). Atualmente é professora associada da Universidade Estadual de Campinas, MS5 e coordenadora do grupo de pesquisa ALLE/AULA – Alfabetização, Leitura e Escrita e Trabalho Docente na Formação Inicial, Faculdade de Educação, UNICAMP. Tem experiência na área de Educação, com ênfase em: leitura, escrita, literatura infantil e alfabetização 

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Published

2021-08-25

How to Cite

FERREIRA, N. S. de A. Research called "state of the art": in focus. Revista Internacional de Pesquisa em Didática das Ciências e Matemática, [S. l.], v. 2, p. e021014, 2021. Disponível em: https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/revin/article/view/524. Acesso em: 22 jul. 2024.