Learning styles and initial teacher education

a look at the academic production of in science education and teaching

Authors

  • Regiane Dias Coitim Universidade Estadual do Oeste do Paraná
  • Dulce Maria Strieder Universidade Estadual do Oeste do Paraná
  • Marco Antonio Batista Carvalho Universidade do Oeste do Paraná

Keywords:

Learning styles. Teacher training. Science education. Teaching and learning process

Abstract

The learning styles bring contributions for the formation and action of teachers, as they explain aspects of individual preferences in the way of processing information and building knowledge. The objective of the research was to investigate the importance of learning styles for the initial formation of the teacher, for such, it was sought to analyze the academic productions of doctoral theses, initially in the field of Science Education and later in the field of Education. The research followed the qualitative line, in the state of knowledge profile. To better expose the data, they were presented in the categories "Teaching-learning process" and "Methodologies and resources"

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Author Biographies

Regiane Dias Coitim, Universidade Estadual do Oeste do Paraná

Pedagoga. Mestranda em Educação em Ciências pelo Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências e Educação Matemática. UNIOESTE. ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5554-8223

Dulce Maria Strieder, Universidade Estadual do Oeste do Paraná

Doutora em Educação pela Universidade de São Paulo – USP. Docente da Universidade Estadual do Oeste do Paraná – UNIOESTE, campus Cascavel, com atuação na área de Física e no Programa de Pós-Graduação em Educação em Ciências e Educação Matemática (Mestrado e Doutorado) do Centro de Ciências Exatas e Tecnológicas/UNIOESTE. ORCID:https://orcid.org/0000-0003-4495-6664

Marco Antonio Batista Carvalho, Universidade do Oeste do Paraná

 Doutor em Letras pela Universidade Federal da Bahia – UFB. Docente na Universidade Estadual do
Oeste do Paraná/UNIOESTE, com atuação na área de Educação e no Programa de Pós-Graduação
em Educação em Ciências e Educação Matemática (Mestrado e Doutorado) do Centro de Ciências
Exatas e Tecnológicas/UNIOESTE. ORCID:https://orcid.org/0000-0002-6811-2661

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Published

2022-12-21

How to Cite

DIAS COITIM, R.; STRIEDER, D. M.; CARVALHO, M. A. B. Learning styles and initial teacher education: a look at the academic production of in science education and teaching. Revista Internacional de Pesquisa em Didática das Ciências e Matemática, [S. l.], v. 3, p. e022007, 2022. Disponível em: https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/revin/article/view/808. Acesso em: 22 jul. 2024.