Mini chefs

the child's kitchen has color, smell, flavor and memories

Authors

  • Patrícia Rodrigues de Almeida Universidade La Salle
  • Hildegard Susana Jung Universidade La Salle
  • Charlene Bitencourt Soster Luz Universidade La Salle

Keywords:

Interdisciplinary project. Meaningful learning. Healthy childhood. Basic education

Abstract

The article aims to report the experience of educators of the 3rd year of elementary school in a public school in the metropolitan region of Porto Alegre, with a project aimed to encourage children to make healthier food choices. It was proposed to work with a playful and interdisciplinary project in partnership with the families. The results of the experiment show that the involvement of children in the preparation of food encourages a better diet and healthier habits, influencing the whole family and bringing meaningful learning.

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Author Biographies

Patrícia Rodrigues de Almeida, Universidade La Salle

Especialização em Desenvolvimento Cognitivo e Especialização em Psicopedagogia Clínica. Universidade La Salle. 

Hildegard Susana Jung, Universidade La Salle

Doutora em Educação. Coordenadora e docente do curso de Pedagogia. Universidade La Salle. 

Charlene Bitencourt Soster Luz, Universidade La Salle

Doutoranda em Educação. Universidade La Salle

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Published

2021-02-16

How to Cite

ALMEIDA, P. R. de; JUNG, H. S.; LUZ, C. B. S. Mini chefs: the child’s kitchen has color, smell, flavor and memories. Revista Internacional de Pesquisa em Didática das Ciências e Matemática, [S. l.], v. 2, p. e021003, 2021. Disponível em: https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/revin/article/view/342. Acesso em: 22 jul. 2024.