The inclusion of people with special educational needs

historical contextualization

Authors

  • João Gabriel Yaegashi Centro Universitário de Maringá
  • Michele Nader
  • Solange Franci Raimundo Yaegashi Universidade Estadual de Maringá
  • Tayene Elize Mação Universidade Estadual de Maringá

Keywords:

Educação Inclusiva. Ensino. Aprendizagem.

Abstract

The research, of a theoretical nature, aimed to study how the issue of inclusion of people with special educational needs has been addressed throughout history. We found that through a lot of struggle it was possible to extend the rights guaranteed to other human beings to these people. However, there is still a lot to be done for them to participate in fact and actively in the teaching and learning process in mainstream education and to be effectively included. We arrived at the conclusion that, more than a right of students with special educational needs, educational inclusion presents itself as an ethical issue and, as such, an issue that must be widely discussed by professionals from different areas.

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Author Biographies

João Gabriel Yaegashi, Centro Universitário de Maringá

Mestrando em Ciências Jurídicas pelo Centro Universitário de Maringá (UNICESUMAR). Advogado

Michele Nader

Mestra em Ciências Jurídicas pelo Centro Universitário de Maringá (UNICESUMAR). Promotora de Justiça do Estado do Paraná, Coordenadora da Central de Atendimento ao Cidadão de Maringá-PR. 

Solange Franci Raimundo Yaegashi, Universidade Estadual de Maringá

Doutora em Educação pela Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP). Docente do Departamento de Teoria e Prática da Educação e do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade Estadual de Maringá (UEM). 

Tayene Elize Mação, Universidade Estadual de Maringá

Mestranda em Educação pela Universidade Estadual de Maringá (UEM). Bolsista Capes. 

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Published

2021-02-23

How to Cite

Yaegashi, J. G., Nader, M., Yaegashi, S. R., & Mação, T. E. (2021). The inclusion of people with special educational needs: historical contextualization. Revista Brasileira De Iniciação Científica, 8, e021001. Retrieved from https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rbic/article/view/350