Contributions of Giroux, Tardif and Contreras to think training of teachers

Authors

  • Juliana Gaspar Colombo Bonfante
  • Monica Bez Batti Bett
  • Ricardo Luiz de Bittencourt UNESC

Keywords:

Teacher training. University. Teacher knowledge. Professionalism. Autonomy.

Abstract

Between the twentieth and twenty-first centuries, the formulation of public policies in education,
academic research and theoretical discussions proposed by thinkers who discuss educational issues point to the need for major changes in both teacher training and professionalisation. This article discusses the current perspectives of teacher education. The studies of Giroux (1987), Tardif (2002) and Contreras (2002), among others,
question the current scenario and propose discussions that contribute to changes in teachers' training processes.

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Author Biographies

Juliana Gaspar Colombo Bonfante

Graduada em Pedagogia - pela Universidade do Extremo Sul Catarinense – UNESC. Mestranda do Programa de Pós Graduação - Mestrado em Educação da UNESC. 

Monica Bez Batti Bett

Graduada em Pedagogia - pela Universidade do Extremo Sul Catarinense – UNESC. Mestranda do Programa de Pós Graduação - Mestrado em Educação da UNESC. 

Ricardo Luiz de Bittencourt, UNESC

Professor do Programa de Pós Graduação - Mestrado em Educação da UNESC. Doutor em Educação pelo
Programa de Pós-Graduação em Educação – UFRGS. 

References

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Published

2018-06-18

How to Cite

GASPAR COLOMBO BONFANTE, J.; BEZ BATTI BETT, M.; LUIZ DE BITTENCOURT, R. Contributions of Giroux, Tardif and Contreras to think training of teachers. Revista Internacional de Formação de Professores, Itapetininga, v. 3, n. 3, p. 79–93, 2018. Disponível em: https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rifp/article/view/386. Acesso em: 25 nov. 2024.

Issue

Section

Dossiê