Freedom pedagogy and higher education
dilemmas and strategies
Keywords:
Pedagogia Freinet. Formação docente. Técnicas Freinet.Abstract
This article discusses the dilemmas of teacher education in Higher Education in Brazil, especially in Pedagogy courses, and presents the contributions of the use of Freinet Pedagogy tools, such as: class-walk, life book, wall journal , in the discipline "Curriculum Organization of Early Childhood Education", carried out by the author at the Anísio Teixeira Higher Education Institute, of the Helena Antipoff Foundation, located in Ibirité, MG.
Downloads
References
FERREIRA, G.M. Palavra de professor(a) – tateios e reflexões na prática da Pedagogia Freinet. Campinas: Mercado de Letras, 2003.
MENDOZA, A. M. Q.. Associação Educativa Pés no Chão: trajetória inicial de uma proposta pedagógica de trabalho cooperativo. Dissertação de mestrado. PUC-Minas, Instituto de Ciências Humanas, Departamento de Educação – Mestrado em educação. Disponível em: http://www.sistemas.pucminas.br/BDP/SilverStream/Pages/pg_ConsItem.html
TONUCCI, F. Com olhos de criança. Porto Alegre: ARTMED, 2003.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Revista Internacional de Formação de Professores
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.