Some Gaps in the Initial Training

what do the graduates from a program say?

Authors

Keywords:

Initial training, Gaps, Chemistry graduation.

Abstract

This study analyzed some gaps in the academic training of graduates from a Program in Chemistry. A survey of data was conducted using an online questionnaire, which revealed some limits in the initial training. Participants highlighted problems in the curriculum structure related to unnecessary prerequisites, disjointed disciplines, lack of reflection on teacher training, and scarcity of curricular components focused on teaching chemistry, revealing the course as an appendix of the bachelor's degree. Another signaled gap was about the distance between school and university, with very few formative discussions regarding school environments.

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Author Biographies

Géssica Batista da Rocha, Universidade Federal do Recôncavo da Bahia

Licenciada em Química pela Universidade Federal do Recôncavo da Bahia (UFRB).

Mara A. Alves da Silva, Universidade Federal do Recôncavo da Bahia

Doutora em Educação pela Universidade Federal da Bahia (UFBA); Mestre em Ensino de Ciências e Matemática pela Universidade Estadual do Sudoeste da Bahia (UESB); Professora do curso de Licenciatura em Química do Centro de Formação de Professores (CFP) da Universidade Federal do Recôncavo da Bahia (UFRB); Membro dos seguintes grupos de pesquisa: DOCFORM- Grupo de Pesquisa em Docência, Currículo e Formação/UFRB e PƎQUI - Pesquisa Ensino Extensão em Educação Química do CFP/UFRB.

José Gilberto Silva, Universidade Federal do Recôncavo da Bahia

Doutor em Química pela Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG). Pós-doutorado pela UFMG; Professor Associado do curso de Licenciatura em Química do Centro de Formação de Professores (CFP) da Universidade Federal do Recôncavo da Bahia (UFRB); Membro dos seguintes grupos de pesquisa: DOCFORM- Grupo de Pesquisa em Docência, Currículo e Formação/UFRB e PƎQUI - Pesquisa Ensino Extensão em Educação Química do CFP/UFRB.

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Published

2021-10-17

How to Cite

BATISTA DA ROCHA, G. .; A. ALVES DA SILVA, M.; SILVA, J. G. Some Gaps in the Initial Training: what do the graduates from a program say?. Revista Internacional de Formação de Professores, Itapetininga, v. 6, p. 17–36, 2021. Disponível em: https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rifp/article/view/507. Acesso em: 3 jul. 2024.

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