A formação docente na perspectiva da produção acadêmica (2011 – 2016)

o caso dos Institutos Federais/Brasil

Authors

  • Julian Silveira Diogo de Ávila Fontoura
  • Marília Costa Morosini PUCRS

Keywords:

Teacher training. Basic education. Federal Institutes. College education.

Abstract

This study seeks to understand how the Basic Education Teacher Training, in the context of the Federal
Institutes of Education, Science and Technology, shows itself in the academic production (2011-2016) of Brazilian
Postgraduate Programs, based on the different teaching knowledge. As methodology, in the production of the data,
we use the principles of construction of states of knowledge. The results of this study point to a decrease in the
number of studies within the theme in the last years, and evidence as the knowledge derived from training and
experience gain prominence within the field of study.

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Author Biographies

Julian Silveira Diogo de Ávila Fontoura

Doutorando do Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade do Vale do Rio dos Sinos
(UNISINOS), Mestre em Educação pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul – PUCRS.

Marília Costa Morosini, PUCRS

Doutora em Educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS), Coordenadora do Centro de Estudos em Educação Superior (CEES/PUCRS).

References

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Published

2017-12-16

How to Cite

FONTOURA, J. S. D. de Ávila; MOROSINI, M. C. A formação docente na perspectiva da produção acadêmica (2011 – 2016): o caso dos Institutos Federais/Brasil. Revista Internacional de Formação de Professores, Itapetininga, v. 3, n. 1, p. 190–204, 2017. Disponível em: https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rifp/article/view/690. Acesso em: 22 dec. 2024.

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