Emergency remote teaching in covid-19 times: teacher education and digital technologies

Authors

  • Raquel Mignoni de Oliveira Universidade de Caxias do Sul
  • Ygor Corrêa Universidade de Caxias do sul
  • Andréia Morés Universidade de Caxias do sul

Keywords:

Emergency Remote Education., Covid-19., Teacher Education., Interactive Digital Technologies.

Abstract

This study discusses the continuity of classes during the Covid-19 pandemic and the instrumentalization of digital technologies via a teacher training course, promoted by a private teaching network, focused on Emergency Remote Education (ERE). This qualitative research is in the area of Education and Interactive Digital Technologies. The reflections point to the relevance of teacher training in the ERE scenario. The study revealed the need to offer digital spaces for the interaction between teachers and a digital repository for the sharing of class content between teachers, which would represent a reduction in work overload.

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Author Biographies

Raquel Mignoni de Oliveira, Universidade de Caxias do Sul

Mestre em Educação (UCS). Universidade de Caxias do Sul (UCS). https://orcid.org/0000-0001-8831-6277.

Ygor Corrêa, Universidade de Caxias do sul

Doutor em Informática na Educação (UFRGS). Universidade de Caxias do Sul (UCS).

ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3526-9195

Andréia Morés, Universidade de Caxias do sul

Doutora em Educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS). Professora na Área do Conhecimento de Humanidades e do Programa de Pós-Graduação em Educação, da Universidade de Caxias do Sul. Pesquisadora e vice-líder no Observatório de Educação da UCS e membro do Grupo de Pesquisa Inovação e Avaliação na Universidade (InovAval/UFRGS). Desenvolve pesquisas sobre Contextos Educativos, Inovação e Tecnologias, com ênfase na Educação.

ORCID:  https://orcid.org/0000-0002-6982-0803

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Published

2020-09-14

How to Cite

MIGNONI DE OLIVEIRA, R.; CORRÊA, Y.; MORÉS, A. . Emergency remote teaching in covid-19 times: teacher education and digital technologies. Revista Internacional de Formação de Professores, Itapetininga, v. 5, p. e020028, 2020. Disponível em: https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rifp/article/view/179. Acesso em: 22 jul. 2024.