The trajectory of teachers and social educators caiçaras

produção do conhecimento 1998 -2017

Authors

  • Arlindo Lins de Melo Júnior
  • Maria Edith Roman Siems-Marcondes Universidade Federal de Roraima

Keywords:

Caiçaras. Teachers. Social Educators

Abstract

The theme "the trajectory of teachers and social educators caiçaras" refers to a reflection on the tasks of education considering the reality caiçara. We aim to analyze the trajectory of teachers and social educators caiçaras in Brazil through the analysis of academic production (theses and dissertations). A systematic review was developed in the database of the Brazilian Digital Library of Theses and Dissertations (BDTD). The results reveal 22 studies about the trajectory of teachers and social educators, of these 07 studies treated caiçara teacher in the school, 14 studies dealt with the trajectories of the social educator in non-school education, 01 product dealt with the interface.

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Author Biographies

Arlindo Lins de Melo Júnior

Universidade Federal de São Carlos (UFSC), Sorocaba - SP - Brasil. Mestrando em Educação. Bolsista financiado pela Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES)

ORCID: http://orcid.org/0000-0003-2391-4772

Maria Edith Roman Siems-Marcondes, Universidade Federal de Roraima

Doutora em Educação Especial pela Universidade Federal de São Carlos – campus - São Carlos. Docente da Universidade Federal de Roraima. ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5527-0065

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Published

2018-12-05

How to Cite

MELO JÚNIOR, A. L. de; SIEMS-MARCONDES, M. E. R. The trajectory of teachers and social educators caiçaras: produção do conhecimento 1998 -2017. Revista Internacional de Formação de Professores, Itapetininga, v. 4, n. 1, p. 12–28, 2018. Disponível em: https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rifp/article/view/190. Acesso em: 25 nov. 2024.