students with down syndrome

information and training as an inclusion strategy

Authors

  • Solane Cristina Felicetti Santin Universidade La Salle
  • Hildegard Susana Jung Universidade La Salle - Unilasalle

Keywords:

Learning., Inclusion, Down's syndrome, Continuing teacher education.

Abstract

The bibliographic study, with a qualitative approach, discuss teacher education and the constant search for information as a strategy for the inclusion of students diagnosed with Down Syndrome. The results show that: a) Information is a precious strategy for the entire school community to welcome students with disabilities; b) Continuing education of teachers is essential for inclusion to occur efficiently; c) For their full development, children with disabilities need to interact with the environment and the social environment and, for this to happen, it is necessary to place the student at the center of the process.

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Author Biographies

Solane Cristina Felicetti Santin , Universidade La Salle

Mestranda em Educação pela Universidade La Salle, Canoas, RS. Possui graduação em Química pela Universidade Estadual do Oeste do Paraná(2003), especialização em Metodologias Inovadoras Aplicadas a Educação pela Faculdade Internacional de Curitiba(2006) e especialização em Neuropedagogia na Educação pela Faculdades do Centro do Paraná(2013). Atualmente é Professora da Secretaria de Educação do Estado do Paraná e Professora da Secretaria Municipal de Educação de Toledo. Tem experiência na área de Química, com ênfase em química geral.

Hildegard Susana Jung, Universidade La Salle - Unilasalle

Doutora em Educação. Docente e coordenadora do Curso de Pedagogia da Universidade La Salle. Pesquisadora e docente permanente do PPG Educação da Unilasalle

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Published

2021-02-03

How to Cite

SANTIN , S. C. F.; JUNG, H. S. students with down syndrome: information and training as an inclusion strategy. Revista Internacional de Formação de Professores, Itapetininga, v. 6, p. e021005, 2021. Disponível em: https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rifp/article/view/328. Acesso em: 21 nov. 2024.