Constitución de la teacher identity in the Specialized Educational Assistance

an autobiographic analysis

Authors

  • Thiago Falcão Solon Prefeitura Municipal de Caucaia
  • Giovana Maria Belém Falcão Universidade Estadual do Ceará

Keywords:

Teaching identity., Specialized Educational Assistance., Socialization., Inclusion.

Abstract

This writing aims to investigate the constitution of the identity of teachers of Specialized Educational Assistance, starting from the experiences, memories and conceptions produced before and during teaching. The study, of a qualitative nature, carried out an autobiographical research with a teacher who works in the Municipal Education Network of Caucaia - Ceará.The results demonstrate that the identity teacher researched is intimately related to the process of professional socialization, as the way in which she sees herself and is seen was predominantly the result of her social and professional experiences.

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Author Biographies

Thiago Falcão Solon, Prefeitura Municipal de Caucaia

Mestre em Educação pela Universidade Estadual do Ceará. Professor efetivo da Rede de ensino Municipal de Caucaia, atuando no Núcleo de Educação Especial da Secretaria Municipal de Educação (SME/Caucaia). ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3662-1306

Giovana Maria Belém Falcão, Universidade Estadual do Ceará

Doutora em Educação pela Universidade Estadual do Ceará. Professora Adjunta da Universidade Estadual do Ceará e do Programa de Pós-Graduação em Educação (PPGE/UECE). Pesquisadora do grupo de pesquisa Educação, Cultura Escolar e Sociedade (EDUCAS/UECE). ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0995-1614

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Published

2023-09-29

How to Cite

FALCÃO SOLON, T.; BELÉM FALCÃO, G. M. Constitución de la teacher identity in the Specialized Educational Assistance: an autobiographic analysis. Revista Internacional de Formação de Professores, Itapetininga, v. 8, p. e023018, 2023. Disponível em: https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rifp/article/view/1102. Acesso em: 22 jul. 2024.

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