O professor de química e o século XXI

novos caminhos ou passadas antigas?

Authors

  • Ana Lúcia Rodrigues Gama Russo
  • Jorge Cardoso Messeder Programa de Pós-graduação em Ensino de Ciências (PROPEC/IFRJ), campus Nilópolis

Keywords:

Chemistry teaching. African and Native History and Culture. Human Rights Education. Green Chemistry.

Abstract

The present article aims to discuss Brazil’s current educational scenery, regarding, specially, the
research and its succeeding publications about Chemistry teaching and what could be considered innovative in
light of recent legislation. To do that, five publications in the area were reviewed in order to classify their articles
according to themes that could be considered innovative, knowingly: African and Native History and Culture,
Human Rights Education and Green Chemistry. The analyses presented in this article argues that there is still a
long way to run for chemistry teaching to be more in sync with social and culture themes and that for this to ever
happen, we must pay closer attention to the early stages and to the continuity of teacher training.

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Author Biographies

Ana Lúcia Rodrigues Gama Russo

Graduação em Engenharia Química e Licenciatura em Química. Mestre em Ensino de Ciências – IFRJ

Jorge Cardoso Messeder, Programa de Pós-graduação em Ensino de Ciências (PROPEC/IFRJ), campus Nilópolis

Graduação em Química Industrial pela UFF, mestrado e doutorado em Ciências pelo IME. Professor do Programa de Pós-graduação em Ensino de Ciências (PROPEC/IFRJ), campus Nilópolis

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Published

2017-12-16

How to Cite

RUSSO, A. L. R. G.; MESSEDER, J. C. O professor de química e o século XXI: novos caminhos ou passadas antigas?. Revista Internacional de Formação de Professores, Itapetininga, v. 3, n. 1, p. 155–173, 2017. Disponível em: https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rifp/article/view/688. Acesso em: 22 jul. 2024.

Issue

Section

Artigos