The unfolding Frankensteins

interpretations of Physical Education Degree curriculums

Authors

  • Marcos Garcia Neira Universidade de São Paulo

Keywords:

Curriculum - Cultural Studies - Graduation of Teachers.

Abstract

It has been noticed the existence of distorted concepts of Physical Education teaching in a group of newly graduated teachers. Due to this fact, we tried to investigate the curriculums that were followed in order to verify if there is a relation between the formative experience and the educational identities. Resorting to a collection of research methods and Cultural Studies, as a theoretical reference, the interpretations made point that the Physical Education Degree courses are the factors mainly responsible for the polyphony and conceptual confusion initially verified.

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Author Biography

Marcos Garcia Neira, Universidade de São Paulo

Licenciado em Educação Física e Pedagogia com Mestrado e Doutorado em Educação, Pós-doutorado em Currículo e Educação Física e Livre-Docência em Metodologia do Ensino de Educação Física. É Professor Titular da Faculdade de Educação da Universidade de São Paulo, atua nos cursos de graduação e pós-graduação, orienta pesquisas em nível de iniciação científica, mestrado e doutorado, e supervisona pesquisas de pós-doutorado. Investiga a prática pedagógica da Educação Física com apoio da FAPESP e do CNPq, é coordenador do Grupo de Pesquisas em Educação Física escolar.
(www.gpef.fe.usp.br).

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Published

2017-06-01

How to Cite

NEIRA, M. G. The unfolding Frankensteins: interpretations of Physical Education Degree curriculums. Revista Internacional de Formação de Professores, Itapetininga, v. 2, n. 2, p. 189–211, 2017. Disponível em: https://periodicoscientificos.itp.ifsp.edu.br/index.php/rifp/article/view/1131. Acesso em: 12 may. 2024.

Issue

Section

ARQUEOLOGIA DO SABER

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